„Lectura poemelor lui Teodor Dună mi-a arătat că poezia există şi trăieşte, că ea poate, pe neaşteptate şi atunci cînd nu mai părea posibilă vreo minune, să-şi facă auzită vocea, ieşind din tăcerea şi întunericul unde s-ar fi zis că nimic nu mai dăinuie, şi că această voce ţi se adresează – şi te obligă să-i răspunzi – sau că încerci să-i răspunzi. Teodor Dună are o lume a lui, pe care şi-o impune cu o autoritate cu atît mai irezistibilă cu cît nu pare conştient că o are.” (Mircea Ivănescu)
„Versurile sale rămîn fidele unei viziuni sacramentale asupra poeziei, privită ca instrument revelatoriu şi ca vehicul de voiaj către partea ascunsă a lumii. Poetul nu vorbeşte din texte sau din ghenă, ci dintr-o regiune halucinantă a universului, una în care viaţa şi moartea îşi schimbă între ele măştile fără încetare.(…) Din coaja unor cuvinte obişnuite, Teodor Dună scoate o poezie plină de miez.” (Andrei Terian)
„Teodor Dună se joacă de-a viul cu totul altfel decît se joacă alţi poeţi de azi de-a minimalismul. Faţă de ei, are marele avantaj al unei ontologii proprii, din direcţia căreia îşi poate permite să invadeze cotidianul. Ceea ce şi face, umplîndu-i acestuia contururile cu o energie din altă lume, la fel de actuală, dar substanţial mai fecundă. De aici numeroasele viziuni ale dilatării controlate din interior. Organizate narativ, ele dau tonul unei cărţi pe drept cuvînt extraordinare. Care, avertizez, conţine capodopere.” (Cosmin Ciotloş)
Volumul de poezie de-a viul este constituit din trei părţi: destrupări, de-a viul şi carla.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu